sâmbătă, 16 februarie 2013

Pogacele

                                        Pogacele 




Vestitele pogacele !!
    Acestea sunt niste turtite foietate ,putin crocante si foarte gustoase cu o aroma inconfundabila de jumari.

             Ingriediente:

pentru aluat:

  • 500 gr  de faina 
  • 250 ml lapte caldut
  • 25 gr de drojdie proaspata
  •  2 galbenusuri
  • sare dupa gust
  • 200 gr unt sau 150 gr untura              

pentru umplutura:

  • 250 gr jumari dar merg si 200 gr ,in poza am pus direct pasta de jumari

pentru finisat:

  • un ou
  • chimen,susan,sare etc. (eu le-am lasat simple)

    Mod de preparare:

      In primul rand as vrea sa va spun ca eu am facut portie dubla pentru ca le ador sunt prea bune si merita facute in cantitati industriale :)
     Deci eu am inceput prin a pune drojdia la crescut  cu putin lapte caldut si jumatate de lingurita de zahar si am lasat-o la crescut 10 minute.In timp ce a crescut drojdia am framantat faina cu untul ,dupa care am pus drojdia , galbenusurile,sarea si laptele .Din toate aceste ingrediente am facut un aluat pe care l-am lasat o ora la crescut


    Dupa ce aluatul  s-a facut mare si frumos l-am intins intr-o foaie de aproximativ 2 cm  pe care am acoperit-o cu pasta de jumari


    Aceasta foaia am inpachetat-o astfel




    Aceasta impachetare se repeta in total de 3 ori si de fiecare data se lasa cate 15 minute la crescut
    Dupa acest timp indelungat a venit vremea pregatirii turtitelor minunate.
    Am intins o foaie de 3 cm si am facut turtite cu ajutorul unui pahar dupa care le-am pus in tava cu hartie de copt ,le-am lasat 10 min la crescut ,dupa care le-am uns cu ou si le-am bagat la cuptorul preincalzit la 200 grade celsius  timp de 20 min aproximativ ,depinde de cuptor .

    Gata s-au rumenit pretioasele noastre turtite.
     Mie mi-au iesit vreo 4 tavi .
    Priviti una mai buna ca cealalta !
    Acestea se pot sevi cu o cana de vin rosu ,dulceata,branza etc. orcand la orce ora sunt bine venite .Sper ca v-a placut prima mea reteta .
        Pofta buna!

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu